STIRI DE LA AUDI
22.11.2021

Audi e-tron GT

Ambasadorul unei noi ere
imagine

Mobilitatea electrică devine fascinantă, după cum a demonstrat Audi e-tron GT. Coupé-ul cu patru uși, reinterpretează ideea clasică a gran turismo: designul spectaculos și tehnologie revoluționară. Două motoare electrice puternice oferă tracțiune electrică sigură și performanțe uimitoare pe drum. Bateria de înaltă tensiune cu un conținut net de energie de 84 kWh permite atingerea unor distanțe de până la 487 kilometri (pentru Audi e-tron GT quattro) și poate fi reîncărcată extrem de rapid datorită tehnologiei sale de 800 de volți . Suspensie, lumini, comenzi, conexiune sau sunet sport e-tron: Audi e-tron GT quattro și RS e-tron GT demonstrează expertiza tehnică acumulată și pasiunea mărcii Audi pentru detalii.

Exterior sportiv și proporții aromonioase

Sportivitate și confort - acestea sunt cele două caracteristici clasice ale unui gran turismo. Designul modelului Audi e-tron GT dezvoltă această idee în continuare și adaugă noua perspectivă a sustenabilității, care joacă un rol important mai ales în contextul mobilității electrice. Coeficientul de tracțiune de doar 0,24 reduce consumul de energie în special pe călătoriile pe distanțe lungi, crescând astfel autonomia.

La fel ca modelele actuale ale Audi din clasa full-size, e-tron GT demonstrează că proporțiile pun bazele pentru un design bun și o prezență puternică: cu un ampatament de 2,90 m, măsoară 4,99 m în lungime. Coupé-ul cu patru uși are o lățime de 1,96 m  și o înălțime de doar 1,41 m , iar roțile sale au un diametru cuprins între 19 și 21 inci. La cerere, Audi poate oferi două variante ale pachetului de design negru.

Farurile în formă de pană sunt disponibile în trei versiuni. Audi le furnizează standard în tehnologia LED cu semnalizatoare dinamice. Farurile cu matrice LED sunt, de asemenea, disponibile ca alternativă; Topul gamei sunt farurile cu matrice LED cu lumină laser Audi. 

Interiorul: spațios și confortabil

Scaunele în e-tron GT quattro sunt scaune sport cu reglare electrică în opt direcții și huse din piele artificială / piele Nappa. Scaunele și volanul modelului RS au ecusoane speciale, iar capacele pedalei și suportul pentru picioare sunt fabricate din oțel inoxidabil. Scaunele sport pro sunt realizate dintr-o combinație de două tipuri de piele: piele fină Nappa pentru suporturile laterale și piele Nappa perlată cu model perforat în fagure pentru panourile centrale. 

Tapițeria este disponibilă fie ca o combinație de piele artificială și materialul Kaskade, fie ca amestec de piele artificială și materialul din microfibră Dinamica. În ambele cazuri, învelișurile constau în principal din materiale, cum ar fi fibrele de poliester, care au fost fabricate din sticle PET reciclate, textile sau fibre reziduale.

Zona mare de aplicare a tabloului de bord este vopsită într-un finisaj fin de vopsea, gri grafit sau argint paladiu (în modelul RS). Ca alternativă sunt disponibile decorul din lemn de nuc cu pori deschisi sau carbon mat cu mătase, cu sârmă. Cu pachetul de iluminare ambientală plus, sigla „e-tron GT” este proiectată pe sol atunci când ușa șoferului este deschisă. În timp ce inserțiile din aluminiu pentru garniturile pragului ușii sunt standard, gama se extinde până la materialul din carbon cu iluminare.

Image

Sisteme de asistență

Audi e-tron GT quattro vine o gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer. Sistemele de siguranță de bază Audi pre sense front și Audi pre sense, precum și sistemul de avertizare de ieșire a benzii și sistemul de control al vitezei de croazieră sunt caracteristici standard. Sistemele opționale sunt împărțite în pachetele „Tur”, „Oraș” și „Parc”, care sunt combinate în sistemul de asistență plus. Camerele de asistență pentru vizionarea pe timp de noapte și camerele surround, care oferă o gamă de vizualizări diferite, sunt disponibile ca opțiuni individuale suplimentare. Sunt disponibile și în pachetul „Park”.

Cel mai important sistem din pachetul de asistență „Tur” este asistența ce combină funcțiile de control al vitezei, asistență la blocajele de trafic și asistență activă pe bandă. Pachetul de asistență „Tur” include și alte sisteme: recunoașterea semnelor de trafic bazate pe cameră și asistența de urgență, precum și asistența la viraj și asistența de evitare a coliziunilor, care pot preveni coliziunile cu alte vehicule.

Pachetul de asistență „City” include următoarele sisteme de siguranță: Audi pre sense rear, side assist, exit warning, intersection assist, and rear cross-traffic assist. Toate sistemele utilizează controler-ul central de asistență a șoferului (zFAS), care utilizează datele senzorilor pentru a calcula continuu un model exact al mediului vehiculului. 

Infotainment și Audi Connect

E-tron GT quattro vine ca dotare standard cu centrul de informații MMI navigation plus, care acceptă standardul de transmisie de date de mare viteză LTE Advanced și include un hotspot Wi-Fi pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Serviciile online Audi connect sunt împărțite în două pachete. Pachetul Audi connect de navigare și infotainment include servicii precum informații despre trafic online, navigare cu Google Earth , radio online, radio hibrid și asistentul vocal Amazon Alexa. Serviciile Car-to-X îl pot avertiza pe șofer cu privire la pericole precum gheața rutieră și îi pot ajuta să găsească locuri de parcare gratuite pe marginea drumului sau să le permită să navigheze pe valul verde comunicând cu semafoarele.

Cea de-a doua zonă a programului de service include apeluri și servicii de urgență Audi connect cu telecomanda și telecomanda Audi connect. Aici, clientul poate controla multe funcții prin intermediul aplicației myAudi de pe smartphone. În afară de încărcare și control al climatizării, aceste funcții includ interogarea stării vehiculului, căutarea mașinii sau blocarea și deblocarea. Servicii precum apelul de urgență Audi connect, asistență rutieră online și cererea de servicii Audi completează portofoliul.

E-tron sport sound

În e-tron GT, sunetul e-tron sport este disponibil ca opțiune, dar vine ca standard în modelul RS. Două unități de control și amplificatoare amplasate în portbagaj generează un sunet exterior și interior separat, care este emis de două difuzoare, fiecare în exterior și în interiorul vehiculului. Datele despre viteza de rotație a motoarelor electrice, poziția acceleratorului, viteza vehiculului și alți parametri servesc drept bază pentru sunetul digital.

Baterie și sistem de încărcare

Sistemul de baterii litiu-ion al Audi e-tron GT quattro poate stoca 84 kWh de energie netă (93 kWh brut). Sistemul de baterii este situat sub habitaclu, în cel mai de jos punct al mașinii. Aceasta, în combinație cu motoarele electrice, oferă un centru de greutate redus adecvat pentru o mașină sport și o distribuție a greutății între punțile față și spate. 

Audi oferă opțiunea conectării sistemului de încărcare la domiciliu. Conexiunea sa la internet permite atât controlul prin intermediul aplicației myAudi, cât și actualizări de funcții.

La un terminal de curent continuu cu o tensiune de 800 V, Audi e-tron GT atinge o capacitate maximă de încărcare de până la 270 kW. Acest lucru îi permite să reîncarce energie până la 100 de kilometri (62,1 mi) în puțin peste cinci minute, iar încărcarea de la cinci la 80% SoC (starea de încărcare) durează mai puțin de 22,5 minute în condiții ideale. Șoferul poate restricționa ținta de încărcare în sistemul de operare MMI, de exemplu dacă rata pare prea mare.

În ciclul NEDC, Audi e-tron GT quattro consumă în medie 19,6–18,8 kWh de energie la 100 de kilometri (62,1 mi), modelul RS consumă 20,2–19,3 kWh. Acest lucru are ca rezultat intervale medii de până la 488 kilometri (303,2 mi) sau 472 kilometri (293,3 mi) (WLTP).

Vrei mai multe detalii despre acest model? Te așteptăm la MIDOCAR să afli de la specialiștii noștri Audi!